PUBLICITAT


CREACIÓ D'UN ANUNCI
En aquesta activitat, el que he fet, juntament amb dues companyes, ha sigut crear el nostre propi anunci. Vam passar un parell de dies decidint quin seria el producte a vendre, i finalment vam pensar en fer un anunci d'un partit polític.

Després de fer la decisió, vam començar a treballar en el projecte: calia fer un llistat d'objectius política per promocionar, triar la posició de cadascuna de nosaltres dins del partit, pensar un nom i logo pel partit, crear un cartell i un tríptic, pensar en un eslògan pel partit, i finalment fer l'storyboard el que sería un anunci grabat.

Per crear el logo, triar la tipografia del nom del partit, i fer els cartells i el tríptics, vam utilitzar els programes Page, Adobe Ilustrator i Adobe Photoshop.

El resultat del vídeo creat és aquest:
El link per veure el vídeo a youtube és el següent: https://www.youtube.com/watch?v=tkq6RsKntcI&feature=youtu.be

Una de les primeres coses que vam fer va ser dibuixar un esbós de com voliem que fos el nostre cartell. Després de fer diferents dibuixos i donar diferents idees, aquest va ser el resultat final de l’esbós:




El següent pas va ser fer les fotografíes. Al final vam optar per fer-ho davant d’unes plantes, amb una posición creuant els braços i mirant a la cámara somrient, tot i que abans de fer les fotografíes vam debatir una mica quina era la millor opció. Les fotos finals que vam fer de cada una de nosaltres són aquestes:



Amb Photoshop em retocat una mica les fotografies i hem arreglat qualsevol imperfecció que hi hagués.



Seguidament vam fer els contorns blancs que necessitàvem per incloure el nostre nom, càrrec a dins del partit i el logo d’aquest. El color base és el taronja, i a partir de la idea de l’esbós vam anar fent proves de tipografia:













Finalment vam decidir que utilitzariem la mateixa tipografía que vam usar amb les lletres del logo. Aquestes serien taronges per sobre del color blanc, i l’eslogan “Tú eres el cambio”, seria blanc i aniria per sobre de la fotografía, a la part inferior. A més, vam fer un canvi de posicions, fent que jo, la Marina em convertís en la vice-presidenta del partit, i la Júlia en la presidenta:





Seguidament vam voler crear un tríptic que presentes al públic el nostre partit, membres principals i les nostres idees polítiques. Vam pensar diferents dissenys i finalment vam optar per un fons taronja en dos parts del tríptic on hi veiem el nom del partit, lema i logo, i després una pàgina en blanc amb les nostres fotografies, posicions en el partit polític i alguna característica de cada una.







 
 El partit es diu  Avem Rex (Rei ocell) i per al logo hem pensat de crear una silueta que s’assembli a un fénix juntament amb les inicials del partit.



Primer de tot vam fer el següent esbós:

I a partir d’aquesta forma va manar fent probes.








Finalment, vam aconseguir aquest resultat.


A més a més vam fer un document amb un guió literari i un storyboard.


GUIÓN LITERARIO

Fundido en negro.
Aparece gente caminando. Seguidamente se ve la bandera española.
Después se ve una persona caminado que se para. Dice:
·                      
·                     No quiero seguir en la cola del paro mientras immigrantes roban nuestros puestos de trabajo. Pero no soy racista eh.
·                      

Aparece persona 2 (mujer claramente rica) y dice (con voz de pija):
·                      
·                     Estoy harto de pagar impuestos innecesarios y abusivos. ¡La clase trabajadora no podemos soportar esto!
·                      

En la iglesia se ve a la persona 3 que dice:
·                      
·                     Me opongo a que mi hijo se vea expuesto al adoctrinamiento del ateísmo.
·                      
Mientras habla se oye de fondo: “¡Dios no existe!”

La 4ta persona dice:
·                      
·                     Nos negamos a que la juventud de hoy en día y las drogas rompan los valores tradicionales de nuestras familias. (Tiene harina en la nariz)
·                      

Aparece persona número 5 y dice:
·                      
·                     Queremos la ilegalización de los partidos que quieren romper la unión de nuestra patria.
·                      
Mientras habla, aparece un independentista de fondo.

Persona número 6 comenta:
·                      
·                     No permitiremos que no se respete la lengua española en las escuelas.
·                      
Niño dice de fondo:
·                      
·                     Sí claro, por eso te estoy entendiendo…(susurrando) no te jode… y se va.
·                      

3 personas (nosotras) aparecen andando hacia el centro de la pantalla y se giran hacia el frente.
Mariona dice:
·                      
·                     Sabemos lo que quereis.
·                      
Júlia dice:
·                      
·                     Y estamos aquí para cumplirlo.
·                      
Marina dice:
·                      
·                     Estamos aquí para ti.
·                      

Seguidamente sale el logo del partido con el eslógan: “Vota a Avem Rex. Tú eres el cambio que España necesita.”

STORYBOARD


 



ANÀLISI D'ANUNCIS

A continuació el que veurem serà quatre anuncis que he triat, dos d'audiovisuals i dos de gràfics, i en cada parella n'hi haurà un que, segons el meu criteri, és un bon anunci, i un altre que consideri que és dolent, per a així procedir a analitzar cada un d'ells:



Millor anunci audiovisual escollit: Disneyland Tokyo



1.-Missatge oral o escrit i imatges: Més que d'una manera escrita o narrada, el missatge es transmet a través de les imatges, però, això sí, acompanyades de música i finalment podem observar una frase en japonès subtitulada en anglès descrivint com de meravellós és el lloc anunciat, en aquest cas, Disneyland Tokyo. Cal destacar també, la considerable quantitat de plans en tan sols uns segons, en aquest cas, al voltant de 18 plans, que són usats per descriure la feliç vida d'una noia que transcorre al parc temàtic, des de visitant-lo amb els seus pares quan tan sols era una infant, passant per com coneix allà la seva parella i s'hi casa, formant així una família, i acabant mostrant-la a ella, ja gran, tornant al parc que tant ha disfrutat.

2.-Sons i música: En aquest anunci, la música que l'acompanya té un paper molt important, ja que al no haver-hi diàleg, juntament amb les imatges, la música transmet la sensació de felicitat i tranquilita buscada per a promocionar el parc, amb una lletra que parla de somnis i una melodia clàssica i bonica.

3.-El missatge: El producte, o en aquest cas lloc, com ja he dit és Disneyland Tokyo, i es fa volent transmetre una sensació de felicitat quan es visita, com si al ser-hi la teva vida i família fos perfecta i no hi hagués cap problema, ensenyant un lloc de pau i alegria, despertant així tots aquests sentiments en l'espectador i fent-li venir ganes d'anar-hi. A més a més, cal destacar com és un anunci animat, tot és més bonic i suau, els personatges no tenen imperfeccions, i alhora fa que els possibles visitants s'hi sentin identificats ja que representen persones normals i corrents en el parc, tot i que, desgraciadament, les vides i paisatges que veiem en l'anunci s'allunyen bastant de la realitat.



Pitjor anunci audiovisual escollit: Afeitadora Corporal Philipps Serie 1000




1.-Missatge oral o escrit i imatges: En aquest anunci, de manera oral i fent ús d'un narrador amb una veu que no correspon a l'actor, s'explica les avantatges del producte i com n'és de fàcil utilitzar-lo, i tot això acompanyat de la gravació d'un actor que representa un noi jove i atlètic, l'ideal masculí, fent vida normal i aconsellant l'ús del producte, ja que a ell li va molt bé i el fa sentir millor. En tot el vídeo, hi podem observar al voltant de 40 canvis de plans.

2.-Sons i música: En aquest cas, la suau música i algun efecte sonor que podem trobar, estan en segon pla, és a dir, no es destaquen massa ja que el que interessa és la narració del protagonista, per tal de que l'espectador vegi i escolti tots els punts positius del producte que s'anuncia.

3.-El missatge: En aquest cas, el producte anunciat és una afaitadora corporal de la marca Philipps, explicant la satisfacció que pot sentir un home al usar-la, ja que va dirigit a un públic masculí, més aviat jove, a individus en els seus vint o trenta. Penso que la intenció de l'anunci és, d'alguna manera, poder jugar amb l'auto-estima del consumidor, és a dir, es mostra un noi amb un cos perfecte, una casa perfecta, i una vida aparentment igual de bona i exitosa; això, evidentment, pretén que el possible consumidor cregui que un dels factors que determina totes aquestes característiques presents l'acot, és l'ús del producte anunciat, incitant-los així a comprar-lo, però la realitat és que la majoria d'homes s'allunyen d'aquest model masculí, el qual personalment trobo completament natural i atractiu ja que cadascú és diferent, però són aquest tipus de models i estereotips els que fan que la societat no s'estimi a ella mateixa tal i com, i si els anuncis de productes aparentment quotidians són protagonitzats per individus de revista, tots aquests aspectes negatius relacionats amb el món de la bellesa i la cura corporal, persistiran.



Pitjor anunci gràfic escollit: Crema face body shave de Nivea



1.-Elements de la imatge que es destaquen: El següent anunci està format per dues imatges d'enquadrament vertical, les dos en un pla general ja que observem el cos dels dos homes sencers, i destaquen els colors blaus blancs i grisos, que són els més usats per la marca a l'hora de promocionar-se. El primer home està de peu, amb una vestimenta elegant i mirant a l'horitzó, aguantant el que sembla una màscara d'un home amb cabell i barba llargs, aparentment mal cuidats. Seguidament, veiem a un home de pell negra en una posició més dinàmica i roba més casual, aguantant amb la mà dreta una màscara d'un home negre amb una barba i cabell a l'estil afro, el qual és natural i únic de la gent negra, i interpreto que això va generar molta controvèrsia ja que sembla que la imatge impliqui que el cabell natural de la gent negra és lleig, brut i, com diu el text, incivilitzat (per tant, va haver-hi una gran indignació davant del que es va interpretar com a estereotips racistes).

2.-Text: El logotip de la marca, Nivea, el trobem a la cantonada dreta superior de l'anunci, i més avall, davant de l'home negre, hi trobem la frase "re-civilitzat a tu mateix" (re-civilize yourself), mentre que l'altre home blanc va acompanyat de l'eslògan "la ciutat dels pecats no és excusa per unes pintes infernals" (sin city isn't an excuse to look like hell).

3.-Interpretació: L'anunci es dirigeix a un públic masculí, ja que estan venent una cream per a que els homes s'afaitin, però es relaciona el tenir cabell o barba llargs amb una sèrie d'aspectes negatius, el qual en el primer cas (de l'home blanc), pot arribar a interpretar-se, ja que la màscara que representa que s'ha tret (afaitat) abans de tenir el cabell i barba curts i elegants, està mal cuidada i clarament desgastada, però d'altra banda, en el cas de l'home negre, no es nota gaire que el cabell i barba de la màscara estiguin mal cuidades, ja que simplement mostren el cabell afro-americà natural, el qual pot transmetre un missatge d'estereotips racistes, i més si va acompanyat de la frase "re-civilitzat a tu mateix".




Millor anunci gràfic escollit: Referèndum d'autodeterminació de Catalunya



1.-Elements de la imatge que es destaquen:  En aquest anunci, hi trobem una fotografia amb un enquadrament vertical i un pla general, consistint en una imatge de una via de tren en mig d'una zona rural que s'acaba bifurcant sota un cel blau. Precisament la idea de la bifurcació de la via és el que destaca en l'anunci, ja que es promociona un referèndum per la independència de Catalunya envers a Espanya, és a dir, que el territori seguiria pel seu compte per un altre camí.

2.-Text: L'únic text que hi trobem és un eslògan a la part superior de l'anunci que diu "Hi renunciaràs?", fent referència al dret a decidir un futur propi, acompanyat de la frase "Ara més que mai el futur de Catalunya és a les teves mans", donant-li encara més importància a l'espectador i el seu vot, i finalment, a la part inferior, un logotip vermell d'una mà ficant un vot a una urna i la frase "1-Oct REFERÈNDUM D'AUTODETERMINACIÓ DE CATALUNYA", mostrant la data en la que se celebraria el referèndum.

3.-Interpretació: Ja que és un anunci dirigit als votants de Catalunya, se li dona protagonisme al votant i a la seva participació, donant a entendre que les seves accions i decisions són les que marquen el futur de Catalunya, en aquest cas en referent a la independència o l'autonomisme, el qual es mostra gracies a la imatge de les dos vies de tren, representant l'autonomisme com a continuar en la mateixa via, i la independència com a la desviació del tren cap a una via paral·lela.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada